Trafik lambası otomobillerden önce de vardı

Dünyada ilk trafik lambası, otomobillerin ortaya çıkmasından çok önce, at arabalarının geçişini düzenlemek amacıyla 1868’de Londra’da kullanıldı.

Trafiği ışıkla düzenleme uygulaması, demiryollarında trenleri kontrol etmek için başlamıştı. Demiryollarında kırmızı “Dur” işareti olarak kullanıldı. Kırmızı, kan rengi olduğu için tehlike ve ölüm simgesi olarak seçildi.

Karayollarında ise ilk trafik lambası, kırmızı ve yeşil ışık olmak üzere 1868 yılında İngiltere’nin başkenti Londra’da kullanıldı. Henüz otomobillerin olmadığı o dönemde, at arabalarının yoğun geçtiği cadde ve sokaklarda gaz lambalarıyla trafik düzenlenmeye çalışıldı. Gaz lambalarının sürekli patlaması, bu uygulamadan çabuk vazgeçilmesine yol açtı. Daha sonraları demiryolu sinyalizasyonundan esinlenilerek bir trafik lambası yapıldı.

Günümüzde kullanılan trafik lambasını ABD’li Garrett Augustus Morgan geliştirdi. Morgan, 23 Kasım 1923’te bu buluşunun patentini aldı.

 

Zayıflamanın 12 püf noktası

Yaz devam ederken kadınların fazla kilolarından kurtulmak için verdiği mücadele de sürüyor. Uzmanlar zayıflamak isteyenlere yardımcı olacak tüyoları popüler bir kadın dergisinde okuyucularla paylaştı.

Spor yaparak ve sağlıklı beslenme programları uygulayarak ideal vücut ölçülerine kavuşmak isteyen kadınlar için ilginç püf noktaları bulundu.

Yapılan araştırmalar sonucu  spor yapıp diyet programını uygularken 12 püf noktasını göz önünde bulunan kadınların kilolarından  daha hızlı kurtulduğu belirtildi.

İşte o püf noktaları:

Dışarıda öğle yemegi yemeyin! Araştırmalara göre; öğle yemeklerini dışarıda yemeyi tercih eden kadınlar evde hazırlayanlara göre daha fazla kilo alıyor.

Restoranlarda, kafelerde yemek yemenin kilo almaya neden olduğu biliniyordu fakat araştırmacılar öğle yemeğinin dışarıda yenmesi yerine evde hazırlanması gerektiğini  özellikle vurguluyor.

Yediklerinizi yazın! Uzmanlara göre; her yediğini bir deftere not alan kadınlar programlarını daha düzenli sürdürüyor.

Uzmanlar not alan kadınların almayanlara göre 2,7 kg daha az kilo aldığını öne sürüyor.

Çikolataya izin! Kaliforniya Üniversitesi’nin çalışmasına göre;  düzenli olarak çikolata tüketen kadınların ara sıra çikolata tüketenlere göre daha zayıf olduğu görüldü.

Patlamış mısır atıştırın Scarton Üniversitesi araştırmasına göre; patlamış mısır, bağışıklık sistemini güçlendirici antioksidan içeriyor.

Mısırı mikrodalgada hazırlamak ya da sinemada tüketmek yerine, az yağ ile fırında yapıp atıştırmak zayıflamak isteyen kadınlar için ideal.

Şarap tüketin! Araştırma sonuçlarına göre; günde bir ya da 2 kadeh kırmızı  şarap içen kadınların yüzde 30 oranında daha az kilolu olduğu görüldü.

Yemeğinizi koklayın Kadınlar, güçlü aromalı yiyecekleri daha küçük lokmalarla yiyorlar ve bu da yemeğin daha az yenmesine neden oluyor.

Bu nedenle başlamadan önce yemeği koklamak, daha az yemeğe neden oluyor.

Kahve çekirdeği atıştırın Kavrulmamış kahve çekirdeği, yağ ve glukoz emilimini yavaşlatması nedeniyle zayıflamaya yardımcı oluyor.

Egzersiz yaparken suyu yanınızdan ayırmayın! Standford Üniversitesi’nin araştırmalarına göre; egzersiz yaparken ellerinizin soğuk olması daha uzun süre spor yapmanızı sağlıyor.

Böylece daha hızlı kilo kaybı görülüyor.

Haftada bir gün spora ara verin! Uzmanlara göre her gün durmaksızın spor yapmak kişileri fitness amaçlarından uzaklaştırabiliyor ve bu da yıpranmalarına neden oluyor.

Bu nedenle haftada bir ya da iki gün dinlenerek, kaybolan motivasyonunuzu geri kazanabilirsiniz.

Günde 10 kalori verin Araştırmalar sonucu, zayıflamayı hedefleyen kişi beslenme programından  günde sadece 10 kaloriyi atması gerekiyor.

Çıkarılan her on kalori size 1 kilo kaybı olarak geri dönecektir.

Fitness arkadaşı edinin Arkadaşları ile beraber fitness yapan kadınların, yalnız yapanlara göre daha fazla kilo kaybettiği görüldü.

Kahvaltıda tatlı tercih edin! 600 kalorilik bir kahvaltıda protein ve karbonhidrat içeren bir tatlı yemek zayıflamaya yardımcı olabiliyor.